diumenge, 11 d’agost del 2013

Llops cuidant d'ovelles

El concepte de porta giratòria s'ha fet per desgràcia molt famós els últims anys. Per a qui no el conega es refereix a la facilitat que tenen molts dels nostres governants de passar a l'empresa privada després de deixar la seua activitat política. Però no a qualsevol empresa privada, sinó a les que han ajudat i afavorit des del seu treball públic. Per això no es casualitat l'última reforma elèctrica en la que es puja el termini de potència (el fixe que pagues gastes o no gastes) un 70% per a compensar el dèficit de tarifa (que dic jo, com s'anem a creure que unes empreses que declaren milers de milions d'euros de beneficis ens estan venent l'electricitat més barata del que els costa de produir?) o la intenció de gravar amb un peatge la producció casolana d'electricitat ja que són molts els polítics que després de la seua carrera política s'han incorporat com a assesors a empreses elèctriques, inclosos dos ex-presidents de govern com González i Aznar (especialment greu este últim ja que està cobrant de l'elèctrica que ell mateix privatitzà).

Peró no només és això, hem abastat un nivell difícilment imaginable, que és el de tindre polítics que es dediquen a gestionar coses amb les que no estan d'acord. Podria nomenar a tots els consellers de sanitat i educació de governs de dretes (incloent per suposat a la meua benvolguda María José Català) però la que per desgràcia està guanyant notorietat ràpidament, María Seguí Gómez, directora general de tràfic. Ja es va fer coneguda quan intentà aprovar un nou reglament general de circulació que feia obligatori l'ús de casc en bicicleta en ciutat que per sort al final ha sigut suavitzat i només és obligatori per als menors de dihuit anys. Dic per sort perquè tots els països civilitzats on l'ús de la bicicleta és major que ací no obliguen a l'us del casc per anar en ciutat i presenten una menor taxa d'accidents simplement perquè al haver més ciclistes l'automovilista està més concienciat i adaptat la seua circulació. A més que no té sentit que en qualsevol dels pobles menuts de la nostra geografia els xiquets s'hagen de posar el casc per a anar en bici a casa del seu veí per uns carrers per on no passen cotxes.

La directora general de tràfic preparant-se per
a agafar una d'eixes màquines infernals.
D'esta manera i seguint amb la seua irresponsable campanya anticiclista, la directora general de tràfic s'ha presentat així a la inauguració del servici de bicicletes públiques de Màlaga. La imatge que vol donar està molt clara, posant-se el casc, encara que no siga necessari, i un jupetí reflectant un dia d'agost en Màlaga (per molt que la visibilitat siga òptima i que hi haja més perill de patir un colp de calor que un accident) i és aborronadora: la culpa dels ciclistes lesionats i morts no és del cotxe que els ha atropellat, sinó d'ells mateixos. A esta dona no l'importa que, per exemple, en l'últim accident mortal a Valladolid els dos ciclistes morts portaren casc, que anaren per una recta perfectament visible i que l'autovilista que els passà per damunt donara positiu al control d'alcoholèmia ja que té molt clar que la responsabilitat és dels ciclistes morts, ja que eren ciclistes i per tant tenen menys drets que els automovilistes. Si no pensara així hauria proposat una llei que obligara a l'ús del casc i de barres anti-bolcada en els cotxes ja que són molts més els automovilistes morts (ara només dos mil a l'any) que ciclistes i a més en molts casos ho són per la seua imprudència no atropellats per un vehicle quinze vegades més pesat que circula a molta més velocitat. 

Amb les seues mesures l'únic que aconseguirà és disminuir l'utilització de la bici, augmentat així la contaminació i saturació de les nostres ciutats, culpabilitzant dels accidents a les víctimes, però clar, això és el que passa si poses a llops a cuidar d'ovelles, que cada vegada et quedaran menys.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada